luni, 18 martie 2013

Festivalul UCIN 2013: microinterviu cu Tora Vasilescu

Mai erau câteva clipe până ce festivitatea decernării premiilor urma să înceapă. În sala "Studio" doamna Tora Vasilescu, preşedinta juriului de la secţiunea scurt-metraj se îndrepta spre locul rezervat. "Îmi permiteţi un scurt interviu?", îndrăznesc eu. "Da, dar să fie scurt!", îmi aprobă dânsa. Ceea ce a rezultat puteţi citi mai jos.

 

R: Îmi puteţi spune câteva gânduri pentru românii din străinătate? Am foarte multe rude care au ajuns în ultimul timp în străinătate.

TORA VASILESCU: Îmi pare rău pentru mine că românii noştri au plecat. Pentru ei, dacă se simt bine, sunt bucuroasă. Noi rămânem pe baricade aici pentru filmul românesc pe care-l iubim şi-l servim dimineaţa, la prânz şi seara.

R: A fost grea jurizarea pentru scurt-metraje?

TORA VASILESCU: N-a fost uşor când vrei să-ţi faci treaba serios şi ca lumea. Trebuie vizionat cap-coadă filmele. Vreau să vă spun că făcusem un plan de votare şi în ultima zi am vizionat un film artistic şi un altul documentar care ne-au dat peste cap. Adică toată lumea a fost la unison votând acele filme. Deci ăsta-i un concurs... Acolo unde, de exemplu la actriţe - mi-au plăcut în mod deosebit două actriţe -  am votat pentru amândouă şi, în mod democratic, s-au numărat voturile. Şi, atunci, a ieşit una dintre actriţe. Deci n-am ce să-mi reproşez. Pentru că la urma urmelo ştiţi cum e cu democraţia: nu contează că votează un inteligent, contează că votează doi proşti, nu? (râde) Asta-i apropo de democraţie!

R: În ce film putem să vă vedem în curând?

TORA VASILESCU: Am filmat la domnul Gruzsniczki. Nu-mi vine în minte numele filmului acum. De obicei numele filmelor se schimbă până la premieră. Şi oricum nu-mi aduc aminte ca să vi-l spun. Am filmat de curând. Rolul unei mame. A trebuit să fiu mai în vârstă cu vreo zece ani. N-am dormit o noapte şi  mi-am făcut rolul arătând cu zece ani mai bătrână.

R: Vă mulţumesc mult.

A consemnat Marian HOCIUNG aka Donkeypapuas

Toate drepturile rezervate.

Niciun comentariu: