Preluare de pe blogul lui VLAD CUBREACOV care a asigurat şi traducerea.
Emisiunea DISCURS
Să anexăm Europa – asta e rusește!
Opinia lui Alexandr Dughin
Astăzi în Rusia se resimte foarte acut
lipsa ideii naționale. Pe de o parte, toată lumea înțelege necesitatea
acestei idei, pe de altă parte, nu este chiar atât de simplu să propui
ceva bine gândit, ceva nou, dacă doriți, sau ceva convingător. Și timp
de mulți ani am cugetat asupra acestei probleme și asupra problemei
ideii inaționale și mi-a venit recent în cap, analizând evenimentele din
lume, vizitând diverse țări europene, gândul privind modul de
soluționae a chestiunii ideii naționale. Voi expune acest gând cu titlu
de propunere, în calitate de ipoteză, ei dar mai departe probabil că
socieatea sau mai întâi de toate statul va decide dacă îl acceptă sau
nu. Ideea este următoarea: noi trebuie să cotropim Europa. Să o cucerim. Și să o anexăm.
Iată, mai întâi, mulți vor spune: ei, ce
mai e și cu asta, ce ideea e aceasta: să cotropim, să anexăm, să
includem în granițele noastre, să cucerim? Dar, pe de altă parte, după
ce prima aversiune va trece, sau prima revoltă, sau senzația că s-a spus
ceea ce nu trebuia, ceva negândit sau poate ceva propriu altor timpuri,
altei epoci, și că, în general, ce mai înseamnă să cotropim Europa, ei
bine, atunci când toate astea vor trece, ei dar mai întâi trebuie să
oferim această posibilitate ca oamenii să cârâie cumva, să țipe acolo.
Liberalii vor spune: ei, la noi toate se întâmplă astfel întotdeauna și
de aceea vă comportați voi așa… Iată, atunci când acest val se va
stinge, valul agenților țipălăi ai Occidentului, a coloanei a cincea și a
tot felul de forțe cobitoare și atunci când chiar nedumerirea
patrioților care, mai pe scurt, reduc agenda zilei doar pentru a se
salva, doar pentru a supraviețui, doar pentru a se menține, iată când
această revoltă, acest val se va stinge, ne vom putea gândi: da de ce
oare nu?
Și atunci să ne amintim bunăoară de
proiectele marelui nostru poet Fiodor Tiutcev care a avansat o asemenea
concepție în secolul XIX. El considera că Imperiul rus trebuie să
cotropească Europa, că țarul Rusiei trebuie să fie țarul întregii Europe
și, astfel, să refacă Imperiul bizantin. Le putem acorda lor o largă
autonomie în cadrul acestui Imperiu roman global sau al celui de al
treilea Imperiu roman. Ortodoxia se poate înțelege de minune cu
cercurile conservatoare catoloce. Catolocolor nu le vom interzice să-și
mărturisească credința pe teritoriul nostru imperial, cum a fost în
perioadele timpurii ale unității imperiale din, să zice, din epoca lui
Constantin cel Mare până la Carol cel Mare și, în condițiile unei
anumite autonomii, Europa occidentală oricum recunoștea unitatea
împăratului bizantin.
Pe de altă parte, anume această idee imperală poate fi întâlnită la Nietzsche. Nietzsche
spunea: Europa să fie cum era Grecia sub protecția Romei, fie ca rușii
să cucerească Europa. Iar Nietzsche deja vorbea deja de pe pozițiile
nemților. Va fi cu mult mai bine, căci atunci ne vom putea concenra pe
dezvoltarea culturilor noastre, a identității noastre naționale și nu ne
vom preocupa de chesiunile strategice. Rușii își vor instala
detașamentele lor de gardă, santinelele lor pe teritoriul nostru și pur
și simplu ne vor păzi, ne vor apăra, iar noi vom crește ca un soi de
strat cultural unic. Adică, esistă reprezentanți ai acestei idei și în Europa.
La fel gândea și Oswald Spengler. La fel
gândea și prietenul lui Merejkovski, Arthur Moeller van den Bruck, care
era încântat de Dostoevski. În genere, în realitate, elitele europene se gândeau într-o considerabilă măsură la perspectivă ca Europa să se predea Rusiei. Unei Rusii puternice, unei Rusii conservatoare, unei Rusii încrezite în sine, unei Rusii în ascensiune. Adică, îndeobște vorbind, o anumită coloană a cincea prorusă ne este asigurată în Europa. Aceștia sunt intelectualii europeni care doresc să-și consolideze propria identitate.
Putem vedea și de ce forțe militare
dispune Europea. Iar acestea sunt aproape nule. Desigur că există blocul
NATO, însă blocul NATO în operațiuni dure nu se implică, după cum vedem
pe exemplul Oseției de sud și al Abhaziei. Noi ne-am
confruntat cu prietenul lor Saakașvili, am ieșit învingători și a fost
mai mul zgomot și un soi de balet acvatic în Marea Neagră al
cuirasatelor americane, natoiste, ei și ce? Pe când Oseția de sud și
Abhazia ne aparțin! Sau își aparțin.
Ei bine, Europei îi vom propune să fie ea însăși. Pur și simplu vom institui un protectorat asupra lor și gata!
Înseamnă că există o asemenea chestiune,
cea a faptului că Europa este slabă sub aspect militar. Bineînțeles că
noi nu va trebui să luptăm. Și încă, de ce să luptăm cu armamentul? Haideți să luptăm soft power. Haideți să propunem să apărăm Europa de căsătoriile gay, de femen, de Pussy Riot și să salvăm Europa de ea însăși.
Căci Europa, conștiința europeană sunt în descompunere și toți
europenii întregi la minte înțeleg că mai este puțin și Europa se va
transforma într-o beznă. Acolo vor fi pur și simplu enclave ale
progeniturilor unor emigranți arhaici care pur și simplu vor distruge
identitatea europeană. Ei trebuie să facă ceva și, vedeți dumneavoastră,
aceștia, asemenea lui Brievik, îi împușcă deja pe ai lor. Păi
haideți să le spunem: iată sub protectorarul nostru vă vom asigura
protecția! Vedeți, la noi Pussy Riot au fost închise! Le vom închide și
pe ale voastre! La voi reprezentantele femen își fac de cap în
bisericile catolice, iar la noi acestea o iau repede cu bâta peste
mutră și sunt trimise cu autobasculantele la gunoi, adică în țara lor de
origine! Atunci Ucraina și Georgia nu vor mai avea unde se grăbi și
pornindu-se în Europa, ele vor anunge la noi. Europa va
câștiga astfel de pe urma acestui protectora al Rusiei. ȘI, în al doilea
rând, Europa de fapt într-atât de mult se urăște pe sine, într-atâta se
văicărește în fața tuturor, că de fapt ea a obosit deja să meargă pe
această cale a nihilismului. Iar noi vom spune: noi în genere
nu avem față de voi niciun fel de pretenții. Încetați să vă mai
văicăriți! Lăsați că vă facem noi ordine! Voi înșivă sunteți incapabili
să faceți față emigrației, iar noi vom face față. Ei, imigranților: îți
iei catrafusele, mergi la gară și valea! La noi, bineînțeles, vom fi
nevoiți și noi înșine să înăsprim puțin legislația privind migrația,
dar, oricum, ceea ce se întâmplă la noi nu poate fi comparat nici pe
departe cu ceea ce se întâmplă în Europa. Europa pur și simplu dispare
văzând cu ochii. De aceea, noi suntem un popor indoeuropean. Poate să
amintim că, dincolo de asta, avem o mare diversitate de alte etnii, că
la noi există un multiculturalism adevărat și funcțional, de aceea cei
care se em că îi vom deporta imediat, noi nu îi vom deporta imediat. Noi
le vom propune un sistem de măsuri de adaptare astfel încât să poată rămâne în imperiul nostru euroasiatic global care a cuprinde și Europa.
De asemenea îi vom demonstra acestei divesități culturale euroasiatice a
noastre ce înseamnă o minunată aplicare a ceea ce este adevărata
toleranță. Nu în raport cu, nu ca indiferență față de imigranți, dar ca
integrare a unor societăți și culturi dintre cele mai diferite într-o
singură civilizație. Apoi, vor fi satisfăcuți cetățenii noștri, întrucât
chestiunea vizelor se va rezolva automat. Chestiunea controlului
vizelor nu va exista, căci nu vor fi granițe. Uniunea Europeană pur și
simplu va intra în Uniunea Euroasiatică ca parte a acesteia. Și atunci
și proocidentalii noștri, de fapt, se vor simți satisfăcuți, întrucât că
noi ne vom pomeni în Europa. Rusia va deveni Europa într-un anume sens,
pentru că nu vor exista granițe, iar valorile europene se vor putea
mișca liber către noi, dacă înșiși europenii le vor păstra, pentru că
anume aceste valori europene în expresia lor postmodernistă actuală sunt
tocmai ceea ce ucide Europa. De aceea, de fapt, noi vom instaura în mass-media europene o anumită cenzură patriotică.
Nu una liberală ca acum, când se fac verificări de zece mii de ori la
diverse niveluri ale ziarelor liberale ca nu cumva să fie acolo vreun
element neliberal. Adică, acolo există cea mai adevărată cenzură
totalitară, rasistă, occidentală, eurocentristă, liberală. Noi vom aboli
această cenzură, le vom permite oamenilor să-și exprime liber
părerile, dar vom institui cenzura, bunăoară, împotriva unora, o cenzură
cu mult mai antinihilistă, o cenzură care va înfrâna sau pur și simplu
va tempera sau pur și simplu va localiza anumite manifestări nihiliste
ale spiritului omenesc. În plus, noi doar avem experiența
unei astfel de expansiuni în Europa în timpul sovietic, când partidele
noastre comuniste (Internaționala a III-a, Kominternul, Kominformul) au
obținut rezultate foarte puternice privind penetrarea parlamentelor
statelor europene. Da, acesta a fost un instrument al politicii noastre externe. Astăzi situația s-a schimbat, noi nu mai suntem țări comuniste, dar noi ne putem găsi alți aprteneri. Și atunci, dacă vom trasa acum ideile naționale – anexarea Uniunii Europene de către Uniunea Euroasiatică, expansiunea în Europa – ne vom putea aduna, de fapt, în linii mari, în jurul unui scop măreț. Vă imaginați, iată, să anexăm Europa! Asta, anume asta e ceva în firea rușilor!
Dacă nouă ni se spune să creștem colea cu 0,1-3 procene Produsul
Inern Brut, să-i ridicăm sau să-i cazăm pe migranți, colea cu niște
câini oarecare, să vaccinăm câiinii, asta, desigur, e tare de tot, dar
asta nu e în firea rușilor. De aceea noi nici nu facem nimic din toate
acestea. Noi nu avem de gând să creșem niciun fel de PIB-uri, pentru că
ne doare în cot de asta. Rușii se mobilizează de dragul unui scop
măreț. Iată, anexarea Europei acesta este un scop măreț. Apropo,
prooccidentalii ruși din secolul XIX, cei care erau încântați de
Occident, păi ei cum se încântau? Ei vroiau să preluăm tehnologiile
occidentale pentru ca Rusia să devină puternică și măreață, pentru ca ea
să poată învinge Occidentul. Haideți să revenim la anume la acest tip
de occidentalism. Poftim, vă plac tehnologiile europene, păi
haideți, haideți să le luăm. Cum să le luăm? Ei ni le vor da acum cu
țârâita, ne vor transmite câte un tranzistor colea în schimbul
petrolului, gazului. Nu, dați-ne totul dintr-o dată. Noi vom lua toate
tehnilogiile europene dintr-o mișcare, simplu: noi vom cotropi Europa și
toate tehnologiile înale vor fi ale noastre! Asta de dezvoltare, asta
da modernizare, dacă asta am vrut! Asta da, apropo, europenizare a
societății noastre! Petru I a deschis, de asemenea, o
fereastră în Europa și ce ne-a arătat el de acolo? El ne-a arătat… pur
și simplu a deschis-o cu tunul și a început să participe la politica
europeană: le-a dat drumul soldaților și cazacilor în centrul Europei.
Bistrourile sunt o urmă lăsată de noi. De aceea, am impresia că acum o
asemenea incursiune în Occident este peste măsură de importantă. Aceasta
este și ideea europeană și, dacă îngăduiți, și europenizare, și
modernizare, și autoafirmarea națională, și un proiect național de
proporții. Ei bine, ce e Ciubais cu nanotehnologiile? Mai întâi, pe el
îl urăște toată țara. Lui i-au dat nanotehnologiile ca să nu mai vadă
nimic altceva, el s-a scufundat în această microlume și nu a mai ieșit
de acolo. Acum căută să vadă unde s-au dus banii. Păi, tot acolo, în
nanomicrocosmos. Firește că acesta este microomul, acestea sunt
microideile, nanoideile, nanoiamenii, ei dar așa ceva nu poate deveni
idee națională. Aceasta este un soi de idee nanonațională. Adică, vom
dispărea cu toții în spațiul microscopic, și tot acolo vor dispărea și
bugetul, și banii, căci la noi la așa ceva se pricep lesne. Ei dar,
dați-ne un macroproiect, un macroproiect global, unul fundamental cu
adevărat: cotropirea Europei! Da, va trebui să-i facem pe unii să-și
schimbe părere. Ei și ce? Căci eu consider că trebuie folosim în acest
scop nu metode hard power, ci soft power, un soft power euroasiatic, să
găsim coloana a cincea, să-i formăm și să-i promovăm pe oamneii noștri
și să-i aducem la putere în Europa și, de exemplu, să cumpărăm pe banii
Gazpromului birourile cele mai importante ale agențiilor de publicitate
din presa europeană, căci anume acestea au influență asupra presei, și
să acționăm la fel de activ ca și Occidentul în raport cu noi.
De
fapt, să contraatacăm. Ei ne atacă cu ONG-urile lor, cu Medicii lor fără
frontiere colea, cu bicicliști care îi ajută pe rebeli și wahhabiți.
Ei bine, vom juca cu ei după regulile lor. Și aici nu există, cum s-ar
spune, nimic personal și nimic ieșit din comun. După paradigma din
politica internațională așa ceva este absolut firesc. Adică, iată, noi
am pornit de la faptul că această teză este imposibilă, absudă,
paranoică, că ne lipsesc resursele, dorința, voința. Acestea sunt
argumente, cum ar veni, firești, de suprafață. Însă dacă este să privim
lucrurile altfel, dacă este să ne configurăm discursul altfel, atunci
vedem că aceasta este o idee națională minunată! Anume asta presupunea
Soloviov, Vladimir Soloviov, întemeietorul filosofiei religioase ruse,
că Rusia trebuie să se unească cu Europa, dar sub egida țarului rus! Nu
știu de ce se dă uitării asta. Eu, iată, recent am ținut la Paris o
prelegere într-un centru catolic conservator foarte mare, a fost multă
lume, pur și simplu aproape cât un stadion, și eu le-am povestit despre
ceea ce avem în comun. Ei, zice, vrem să ne unim cu voi! Voi aveți,
zice, o Biserică așa de conservatoare, voi aveți așa o societate, care
într-atât de mult păstează încă buna cuviință spre deosebire de
societatea noastră că noi suntem pur și simplu încântați de voi!
Haideți să ne unim! Eu zic: haudeți! Este o idee bună. Dar haideți să
ne amintim de perioadele care ne-au permis cu adevărat să fim împreună.
Asta era înainte de Carol cel Mare. Aceasta a fost perioada imperială,
din secolul IV până în secolul IX, când trăiam în cadrul imperiu unitar,
a unei lumi creștine unitare, iar separarea a venit deja mai târziu și
s-a ajuns la marea schismă. Ei bine, haideți să ne unim nu pe principiul
catolic, pe principiul papal al uniației, că voi trebuie să
recunoașteți măreția Papei, iar mai departe fie cum doriți, să ne
unim nu pe acest principiu modernist, ci pe principiul imperial: un țar
sau un președinte rus unic pentru toată Europa și diversitatea
Bisericii Apusului și Bisericii Răsăritului. Noi ne putem uni,
bine, nu uni, dar putem colabora unii cu alții, căci noi avem un dușman
comun, pe noi ne atacă necurăția, atacă și catedrale lor și catedralele
noastre, și cultura lor și cultura noastră, și protestanții, în special
cei care sunt credincioși, nu pur și simplu credincioși, dar cu adevărat
credincioși în Hristos, creștinii, ei doar nu vor fi împotriva
unei asemenea uniri. Firește că nu vor fi, pentru că Rusia le aduce
protecție anume împotriva împărăției Antihristului. Anume asta și este
misiunea – catahonul și misiunea celui care rezistă, misiunea
limitării lumii Antihristului și a apostaziei care nu trebuie să
nimerească loc în societate. Acesta este sensul imperiului. Noi
pur și simplu vor readuce Imperiul european, Imperiul Roman, Imperiul
bizantino-elen la locul său. Noi construim un imperiu. Ei
construiesc Uniunea Europeană, tot un soi de imperiu, dar iată că
principiile lor sunt foarte jalnice. Ei, iată, dacă economia nu
funcționează se și destramă imediat! Noi însă vom spune:
funcționează economia sau nu funcționează, dar ce spune țarul nostru
roman rus – bine, bine, euroasiatic – , european, imperial, roman, anume
aia și va fi. Și ce, parcă ați avea încotro? Ecomomia e un
lucru bun, dar neimportant! Căci nu doar cu pâine se va sătura…., le va
aminti țarul! Important este să se respecte demnitatea umană. Iată o
asemenea nouă idee romană umană îmi pare a fi un bun proiect pentru
Rusia. Căci aceasta este forma optimă de expunere a ideii naționale.
Regie – Alexei Akimov
Cameraman – Evgheni Ciașkin
Șef regie – Iuri Gusakov
O producție Russia.ru 2013
Un comentariu:
Eu sunt coloana a cincea si vin, si vin sa cotrppesc Europa! Sunt crestin si Maret.
Pensionaru'
Trimiteți un comentariu