marți, 21 august 2012

Petre Ţuţea şi omagiul său adus liberalismului

Ştiam de acest interviu acordat în 1990 lui Vartan Arachelian de către Petre Ţuţea. Mi se gravaseră în memorie cuvintele sale despre PNL şi Ionel Brătianu. Şi le-am reamintit unora - clănţăilor legionaroizi al căror rost este să pupe-n cur securismul şi kominternismul. Iar de fiecare dată ricanau (ca proştii) ca "moş Ţuţea aşa acţiona el uneori şi făcea glume" (citat din memorie). De data asta am găsit materialul. Luaţi de-aici, secături ipocrite şi mincinoase. Şi nu este prima oară când aceşti bezmetici - cu rost de la Poliţie şi Mossad de a exista - mint, manipulează şi dezinformează.




"Cel mai potrivit sistem social-politic cu ordinea universală creştină este LIBERALISMUL. Pentru că asigură elita conducătoare, triumful personalităţii, triumful elitei conducătoare şi nu deranjează cu nimic mersul dogmatic al lumii creştine."

"La un moment dat se întreba Bossuet: De ce se prăbuşesc tronurile? Şi răspunde acelui tânăr [delfinului Franţei]: din cauza înfumurării, orgoliului, stăpânilor regi care ofensează, prin orgoliu, majestatea divină."

"Eu nu detest burghezia. Eu m-am lămurit la faptul că un om care vrea să fie bogat nu e păcătos."

"Conservatorii mari nu sunt reacţionari pentru că au de partea lor legile eterne ale lui Dumnezeu."

"Dacă-l dau  [drept exemplu de liberal] pe Ionel Brătianu, trebuie să mă ridic în picioare."

"Indiferent cine conduce Partidul Liberal azi, poporul român nu poate să evite liberalismul fiindcă îi datorează crearea statului român modern; îi datorăm Partidului Liberal crearea statului român modern şi a societăţii române moderne. Mă interesează liberalismul biruitor în Statele Unite, în Japonia şi în vestul Europei, şi care, prin această biruinţă, devine ispititor pentru vânzoleala din spaţiul răsăritean."

"Pe mine mă interesează Partidul Naţional Liberal actual. De ce? Poporul român [îi] e dator la recunoştinţă pentru că e autorul vieţii lui sociale şi de stat moderne. Doi: că în climatul creat de liberali se poate respira spiritual şi se poate progresa material, valorile mişcându-se nederanjate de nimeni. Şi trei: este de acord, adică nu deranjează mecanismul gândirii dogmatice universale creştine."

"Constituţia liberală din 1923 nu e o operă. E o capodoperă! Un rege de tip prusac, înfăşurat într-un stat al normelor liberale. E o sinteză glorioasă asta, făcută de Partidul Liberal. Şi acum [în 1990] se năzuieşte să se facă o constituţie nouă. O găsesc absolut nocivă şi inutilă."


Niciun comentariu: