joi, 7 iunie 2012

Sorin Oprescu: Platforma program pentru dezvoltarea Bucureştiului

Domnul doctor vine cu mult "bla, bla, bla", cu multe poze, cu multe grafice - incluse acestea în nişte prezentări de tip "slide". Adică mult sclipici pentru luat ochii. De parcă facturile plătite până acum nu ne-au luat ochii! Şi cine are timp, dom' doctor, să citească zeci de pagini în Power Point?


"Autostrada suspendată" a rămas în aer. Alături se află alianţa toxică de care nu pomeneşte domnul Oprescu nimic: aceea dintre consilierii pedelişti, peremişti şi penegişti alături de care a condus de 4 ani Capitala.


“Inaintea unui nou moment electoral, mesajul meu pentru bucuresteni este acela de a avea incredere pentru ca SE POATE. In ultimii 4 ani am demonstrat acest lucru. Cu vointa, cu multa munca, cu perseverenta, fara scandal si preocupat numai de interesul bucurestenilor am demonstrat ca lucrurile se pot misca in directia dorita. Investitiile pe care le-am facut in pasaje rutiere, in parcari, in reteaua de apa si de canalizare, in iluminatul public, in scoli si spitale, in teatre sau in parcuri sunt de fapt investitii in calitatea vietii bucurestenilor.

Stiu ca sunt in continuare probleme de rezolvat, iar pentru eliminarea lor este nevoie de o abordare strategica si de o viziune integrata care sa contina solutii pe termen scurt, mediu si lung. Gratie a ceea ce am facut in ultimi ani, Bucurestiul are acum o viziune si un plan strategic de dezvoltare. Cu acestea vin acum in fata bucurestenilor.

De ce o Platformă program pentru Bucureşti? Pentru că acest oraş are nevoie de o administrare modernă, profesionistă, care să iasă din logica electorală fracţională. Acesta nu este Programul lui Sorin Oprescu, ci Programul orasului, al Bucurestiului. Nu este un program electoral gandit pentru un mandat, ci este o strategie de dezvoltare unitară, dar şi sectorială, pe termen scurt, mediu şi lung.

Este pentru prima dată în istoria post-revolutionata a Bucurestiului cand un primar sau un candidat pentru aceasta functie vine cu o astfel de strategie pe care isi fundamenteaza deciziile si actiunile. Practic, eu nu propun pentru Bucuresti o serie de masuri haotice, facute pe genunchi, mai mult sau mai putin realiste. Eu lansez un program structurat pe diverse domenii si fundamentat pe o strategie, pe o expertiza, pe politici urbane integrate. Numai asa se poate asigura o dezvoltare durabila!

Vreau ca orasul sa devina un motor de bunastare pentru locuitorii sai si un model pentru intreaga Romanie. Programul pentru Bucuresti pe care il lansez astazi reprezinta nu un angajament, ci o garantie ca acest lucru poate deveni realitate.”

Unul dintre programele sectoriale prioritare ale Platformei pentru dezvoltarea Bucureştiului este PROGRAMUL PARCӐRI.
 
Cu toţii ştim că Bucureştiul are o problemă cu locurile de parcare. Acest lucru creează disconfort atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni. De aceea, am acordat o atenţie deosebită acestui subiect.
Am conceput primul sistem public de parcări moderne din Capitală, am creat proiecte, am găsit şi formula de finanţare (parteneriat public-privat) şi ne-am apucat de treaba. Este vorba despre STRATEGIA DE PARCARE, studiu realizat de experti internationali. Am avansat enorm față de acum patru ani, iar astăzi avem în diverse stadii de planificare şi execuție mai multe parcaje, care, în curând, vor împânzi oraşul.
Există mai multe tipuri de parcări:

Parcări subterane pentru zona centrală, unde spaţiul este limitat:
• Parcaj subteran Piaţa Universităţii: 420 locuri (PPP), finalizare – semestrul II 2012
• Parcaj subteran Piata Walter Mărăcineanu: 242 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2015
• Parcaj subteran Piaţa Alba Iulia: 1.200 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2015
• Parcaj subteran Piaţa Dorobanţi: 254 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2014
• Parcaj subteran Piaţa Edgar Quinet: 380 locuri (PPP), finalizare – semestrul II 2013
• Parcaj subteran Gara de Nord: 1.487 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2016
• Parcaj subteran Piaţa Charles de Gaulle: 603 locuri (PPP), finalizare – semestrul II 2014
• Parcaj subteran in zona Bibliotecii Naţionale – bd. Unirii: cca. 3.000 locuri, finalizare – semestrul I 2016
• Parcaje subterane în galeriile metroului: cca. 550 locuri, finalizare – semestrul I 2013

Parcări tip Park & Ride, care au drept scop descurajarea traficului în centrul oraşului:
Primele locaţii:
• Zona Aerogarii: 200 locuri, finalizare – semestrul I 2013
• Zona Iancului – Pantelimon: 250 locuri, finalizare – semestrul I 2014
• Zona Liviu Rebreanu: 220 locuri, finalizare – semestrul I 2014
• Zona IMGB: 220-250 locuri, finalizare – semestrul II 2013
• Zona Militari: 250 locuri, finalizare – semestrul I 2015

Parcări rezidenţiale, între blocuri:
• Perioade diferite, în funcţie de locaţii şi numărul lor, fiind structurate pe trei tipuri: de 130 de locuri, 300 de locuri şi 500 de locuri.
• Minimum 20 de parcari pana in 2015

Costul vieţii în Bucureşti este influenţat de calitatea serviciilor publice şi a utilităţilor. Investiţia în utilităţi mai bune (apă, canal, căldură, curăţenie, gaze, telecomunicaţii), precum şi servicii publice mai bune înseamnă bani mai puţini cheltuiţi de fiecare dintre noi. Înseamnă mai multă sănătate, înseamnă servicii de calitate, care converg spre un oraş civilizat.

Proiecte majore:

• Preluarea la bugetul PMB a datoriei principale a RADET Bucureşti şi anularea penalităţilor.
• Realizarea serviciului integrat (producţie, transport, distribuţie).
• Delegarea serviciului integrat unui operator care este obligat să facă investiţiile necesare, activele rămânând publice.

Factura lunară a bucureşteanului înseamna, însă, mult mai mult decât încălzirea pe timp de iarnă. Tocmai de aceea, Platforma program pentru dezvoltarea Bucureştiului include un plan integrat privind serviciile publice de tipul iluminatului public, salubritate, apă şi canal, telecomunicaţii şi transport.

Niciun comentariu: