vineri, 20 aprilie 2012

Pavel's Rumanian Ensemble - Fortunes of War

În 1987 BBC difuza o superpoducţie a sa, Fortunes of War, bazată pe ciclurile romaneşti ale Oliviei Manning ("Trilogia Balcanică" şi "Trilogia Levantină"), cărţi în care ne defăima la greu ca popor. Au apărut şi în româneşte dar... nu le-am citit. Cert este însă că mentalul publicului anglofon a fost şi este influenţat de aceste scrieri. În plus, şi de serialul despre care am menţionat la început. A fost difuzat şi pe la noi, pe undeva prin anii '90. Am văzut şi eu la vremea respectivă câteva episoade, cele despre România, evident. Doritorii îl pot găsi... acolo... ştiu ei unde... Poate o să-l descarc şi eu de... acolo... de unde se găseşte.

Ce mi-a atras în schimb foarte mult atenţia a fost tema muzicale a filmului. Deşi coloana sonoră a fost compusă de Richard Holmes, totuşi melodia pe care o puteţi asculta mai jos era prea "românească" pentru a avea paternitatea un străin. Şi într-adevăr, o compilaţie BBC îmi confirmă presupunerile. Era vorba de "Ansamblul românesc al lui Pavel" (Pavel's Rumanian Ensemble). Nu ştiu despre ce formaţie este vorba. Din America probabil? Contează ceea ce rămâne în urechi şi în memorie:

Niciun comentariu: