Într-o carte scrisă de un general kaghebist, care se ocupa cu protecţia şi paza demnitarilor, găsisem că el şi oamenii lui erau invidioşi pe omologii lor americani. Dintr-un motiv foarte simplu: cei din Secret Service erau obligaţi să respecte legea şi, de aceea, îi obligau la rândul lor pe preşedinţii SUA să respecte legea. Nu acelaşi lucru îl puteau face militarii sovietici. "Partidul", adică prim-secretarii (şi alţi mahări) aveau ultimul cuvânt şi îi obligau pe subordonaţi să nu-şi mai respecte normele profesionale. Aveau marea plăcere de a lua volanul în mână şi să calce pe acceleraţie. Aşa că îi forţau pe şoferii din aparatul de protecţie să le cedeze locul de şoferei. De aici şirul de accidente care i-a avut în prim-plan pe conducătorii Uniunii Sovietice.
Interesant este că în ceea ce-l priveşte pe Nicolae Ceauşescu nu am auzit nimic de acest fel. Nu am găsit pe nicăieri că s-ar fi găsit măcar 5 minute la volan. Ceea ce se traduce prin aceea că respecta atât funcţia din stat pe care o îndeplinea, cât şi efortul aparatului de protecţie.
Iată că astăzi, 13 aprilie 2013, pe la orele 13, actualul preşedinte al României a fost implicat într-un accident. El, personal. Pentru că domnia sa se afla la volanul Loganului implicat, nu vreun şofer de la SPP. Şi nici nu avea escorta care ar fi trebuit să fie obligatorie. În faţa opiniei publice Traian Băsescu va încerca să scape uşor, transferând totul într-o chestiune minoră aplanată printr-o "înţelegere amiabilă". În realitate însă vor exista ţapi ispăşitori despre care însă nu se va vorbi: oamenii din SPP. Care vor fi sancţionaţi. Şi cu motive legale ce ţin de nerespectarea de către ei a legilor protecţiei demnitarilor. Băsescu nu va aminti nimic de aceste "victime colaterale" ale comportamentului său iresponsabil.
C'aşa-i cu ăştia de au mentalitate sovietică.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu