miercuri, 7 septembrie 2011

Marcel Pavel o dă prin bălării

Mă gândeam iniţial să spun că "o dă în bară" dar, ţinând cont de faptul că cele două echipe nici măcar atâta n-au reuşit, titlul s-ar fi constituit într-o laudă şi nu într-un reproş.

Despre ce e vorba? Pur şi simplu, s-a demonstrat ieri că domnul Marcel Pavel n-are habar de cunoaşterea imnului ţării sale. Luat de val şi preocupat mai degrabă să adopte o atitudine ramatică la interpretarea imnului, acesta a picat din teatral într-o festă. Pe care şi-a jucat-o singur. Din nefericire, în faţa a milioane de telespectatori şi a 55.000 de spectatori. Ceea ce s-a putut auzi s-a constituit parcă într-o oglindire muzicală fidelă a stării gazonului. Adică a luat-o pe arătură.

Păi bine, măi băiatule! Să crezi dumneata că Traian din versuri nu este împăratul hispanic descălecător ci Traian cel invizibil?! Şi pentru asta să sfârteci dumneata textul?! Urât, foarte urât!

Mai jos puteţi vedea interpretarea de poveste. Dar... Poate s-o fi intimidat omul ori poate că într-adevăr nu i-a pus nimeni partitura în faţă! Aşa că am pus alături şi o variantă cântată corect.

Păi mai bine îi dădea locul Innei!



5 comentarii:

Anonim spunea...

Da, într-adevăr, omu' a " românizat-o" bine de tot. Iar aici mă refer şi la partea muzicală, propria adaptare, mai bine zis: interpretare. Nu prea a respectat, întocmai, linia melodică, mai ales la partea cu intonarea octavelor. Aici se vede siguranţa, profesionalismu' interpretului - când nu are emoţii referitor la înălţimea, acurateţea şi corectitudinea intonării intervalelor muzicale, a raporturilor dintre ele etc. La începutu' refrenului a rămas pe nota de sus( octava), nedorind să rişte, în faţa atâtor oameni, atingerea greşită a acesteia, la octavă mă refer. Până la urmă - cine se pricepe ştie - nu este un lucru neapărat de condamnat, dar la nivelu' lui de notorietate, experienţă, pricepere, este o gafă, nemaivorbind de " glissando-urile, sferturile de ton" ce le-a presărat pe la mijlocu' sau sfârşiturile frazelor muzicale. De! ăsta-i omu', asta-i rigoarea, cerinţa, ţara etc. Multe pot fi spuse, nu? Cât despre meci: n-am nimic de spus. De ce? m-am " răcit" demult de febra, microbu' fotbalistic. Consider că acest joc vinde iluzii oamenilor, se joacă cu emoţiile lor, nemaivorbind că totu' depinde de starea fizică, psihică, mobilizatoare sau determinantă a celor 22 de jucători, deci este un joc de grup unde totu' depinde de fantezia unui singur om sau a întregului grup. Nimic nu poate fi predictibil şi, poate, de aici se trage extraordinara apetenţă a publicului pt. acest joc. Dar, cu toate acestea, el( jocu') nu produce, induce sau creează stări de bine, expectaţii pozitive, normalizări şi reglări psihice de lungă durată ş.a., ba din contra, aş zice. Hai, că m-am băgat în prostii! fiecare cu gustu' lui, cu nevoia lui de defulare, cu hobby-ul lui, cu momentu'de recreere sau incitare, defulare sau supărare maximă, masochismul sau relaxarea fiecăruia liber exprimate. Până la urmă este doar un joc, nu? ce se depăşeşte este total nociv. În cheia asta trebuie înţeles de majoritatea oamenilor şi, după câte văd eu la nivel planetar, ea( majoritatea) înţelege acest lucru. Văăleeeleeeu! ce m-am întins la prostii... Cu respect,
Pensionaru'

Paul Slayer Grigoriu spunea...

In plus mai e si obraznic si da lectii rastite, furios ca i-a fost lezat "profesionalismul". Ceea ce dovedeste ca, in ciuda vocii foarte bune, principala lui calitate e tot cea de apropiat al interlopilor.

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Dar uite ca s-a sesizat cineva: http://www.reportervirtual.ro/2011/09/frf-si-marcel-pavel-amendati-cu-cate-5-000-lei-pentru-intonarea-imnului-cu-alt-text.html

Donkeypapuas spunea...

Mă întreb la ce oră s-a făcut vâlvă în presa on-line pe tema asta? Eu l-am elaborat pe la 6-7 dimineaţa şi finalizat pe la h7.10'. Am înţeles că de pe la 9-10 s-a stârnit furtuna asupra lui Marceluş.

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Eu am vazut scandalul pe la 9.30. In ceea ce priveste primul comentariu, n-au treaba sferturile de ton, alea sunt din alt sistem sonor si nu la indemana oricui - nici macar a lui Marcelus, care nu e un cantist rau, dar, din pacate, canta mai mult... pe la mese.