marți, 26 noiembrie 2013

Gaudeamus, ultima zi; peronul pe partea...

Capăt de linie pentru ediţia de anul acesta. S-au anunţat câştigătorii distincţiilor, între care şi alegerea românească pentru Premiile Goncourt. Nu detaliez aici cine, ce a câştigat. Dacă ulterior voi posta capturile video, atuncea voi detalia inclusiv prin text.

Mulţi jurnalişti în această ultimă zi! Unii în calitate de autori - şi aici regret că nu am prins şi lansarea cărţii lui Adelin Petrişor - alţi ca vizitatori. Ceea ce nu înseamnă că nu am dat şi de data aceasta în nas cu oamenii de la servicii. Chiar cu Virgil Măgureanu! Am şi încercat să-i aflu opinia despre lucrările lui Larry Watts. A fost alunecos: nu şi-a exprimat o opinie cu privire la subiectul cărţilor ci o dezamăgirea referitoare la calitatea discursului celor care au însoţit lansarea (din trecut, să ne-nţelegem) scrierilor istoricului american. A emarcat însă faptul că în trecutul nu foarte îndepărtat am avut o remarcabilă politică externă. Iar apoi... m-a întrebat cu cine a stat de vorbă! Îl chestionasem şi pe Iulian Vald cu privire la cele scrise de Larry Watts. Mi-a răspuns laconic şi la modul general: "Toate cărţile sunt folositoare". A! Şi că tot am făcut referire la fostul şef al Securităţii ceauşiste, îl întrebasem şi dacă vom avea parte de memoriile sale. "Da", mi-a destăinuit, "dar cei care sunt în vârstă nu le vor putea prinde".

Revenind totuşi la ziua de duminică. Ca un făcut, m-am lovit şi de tangenţele cu domeniul muzical, nu numai prin volumul colectiv scos de Radu Paraschivescu ("De la Waters la Similea"), dar şi prin lansările de care au avut parte oameni care sunt parte a domeniului muzical.

Între timp am avut grijă să trag cu ochiul şi la lectura publică a Maiei Morgenstern din povestirile lui Alice Munro sau la întâlnirea scriitorului de expresie franceză Andrei Makine (câştigător şi el al Goncourt) cu publicul român. Un tip care, din schimbul de replici, este cu verbul la el. "Doamnă, dacă aţi fi fost bărbat v-aş fi provocat la duel", îi replică, plin de umor, scriitorul unei întrebării venite din public dacă acceptă subiecte impuse de edituri.

În următoarele zile mă voi strădui să urc pe Youtube şi materialul filmat cu modesta mea "săpunieră". Sper să trec de impedimentele pe care doreii de la Youtube punt RO au găsit cu cale să le aşeze în calea încărcării materialelor mai lungi de 15 minute. Şi veţi avea motive să fiţi interesai. Măcar pentru a-l auzi pe Dan C. Mihăilescu fredonând manele în public!





















Niciun comentariu: