luni, 17 mai 2010

Facebook: Gândeşti altfel? Ţi se dezactivează contul!

Cu ceva vreme în urmă (nu cu mult - două, trei luni) siteul de socializare Facebook promova o aplicaţie prin care postărilor de pe blogurile ce utilizau platforma Wordpress li se crea un link pe pagina Wall. Ca prostul, am activat şi eu aplicaţia. Uite aşa la momentul publicării articolului precedent de pe blog i s-a făcut trimitere pe Facebook. Şi tot aşa, încercând să-mi accesez contul de Facebook, sunt întâmpinat cu următoarele cuvinte (redau captura de ecran):


Crezând eu că este vorba de verificarea periodică a parolei, mă conformez dar.... surpriză!,  mă întâmpină alt mesaj:


Nelămurit, am început o corespondenţă cu cei de la Facebook spre a mă lămuri. Aşa că le-am trimis, cu engleza mea de baltă, următorul mesaj:
I have a link to my blog (via wordpress.com) and in this blog I posted a personal conssideration about the economic policy of my government. Is this thing illegal in your country? Answer, please, or I conssedring taht as a CENSORSHIP one. And after I will put on my BLOG all the story as an advice the all rhe people. You can verify and you can see that I'm right. Is an abuse of the dictatorial BASESCU's regime in my country.
If your answer it will be inapropriate, in this case I will informe ALL my friends and relatives TO RENOUNCE at their accounts for this website.

With respect,

Marian Hociung
 La care primesc următorul răspuns:

Hi,

In an effort to maintain a culture of authenticity on the site, Facebook requires users to provide their real first and last names. Impersonating anyone or anything is prohibited, and fake accounts are a violation of our Statement of Rights and Responsibilities.

Your account has been suspended because we have received reports that your account could be in violation of our Statement of Rights and Responsibilities. If you believe you were disabled by mistake, please reply to this email with a scanned image or digital picture of a government-issued ID (e.g., driver’s license, passport, etc.) and make sure the following information is clear:

- Full name
- Date of birth
- Photo

Please black out any personal information that is not needed to verify your identity (e.g., social security number). Rest assured that we will permanently delete your ID from our servers once we have used it to verify the authenticity of your account.

Note that writing in and submitting your ID multiple times will not result in a faster response. Once you submit your initial request, it is placed in a queue and responded to accordingly. We appreciate your patience and apologize for any inconvenience this may cause.

Thanks for contacting Facebook,

The Facebook Team
 
Adică eu nu aş fi fost eu pe contul de Facebook creat. Ar fi fost mama-mare. Avatarul pus la profilul de la Facebook nu ar fi fost creat cu uneltele puse la îndemână chiar de siteul respectiv. Nu sunt înştiinţat dinainte cum că aş fi încălcat vreo regulă de-a siteului ci sunt apriori vinovat şi trebuie eu să-mi demonstrez nevinovăţia prin îndeplinirea unor criterii poliţieneşti. Actele la control, adică!
Numele? Păi îl pusesem la dispoziţie încă de la crearea contului. Data naşterii? De asemenea! Foto? Eeee... Asta e altă problemă! Când m-am înscris NU mi s-a pus în vedere obligativitatea de a avea încărcată pe site o poză ("tip buletin sau carnet auto"). Sunt numeroase persoane care nu au nici în acest moment o asemenea poză la profil. Eu îmi creasem în schimb un avatar. Ce mi-a venit în ajutor? Chiar o apluicaţie Facebook! Aşa că de ce deodată mi se cere poza?
Păi poate pentru că sunt... un potenţial terorist? Mai ştii!? Nu mă înscriu în turma care gândeşte elogios faţă de conducerea de stat? Ok! Unde e problema? Nu mai avem posibilitatea de a denunţa abuzurile? Automat dacă pronunţi "Băsescu" (Obama, Berlusconi, etc) devii suspect?
Se pare că da! Şi trebuie mai întâi să subliniez: NU aveam încărcate poze, NU aveam încărcate fişiere video sau audio, NU aveam postate reclame. Aveam linkuri care anunţau noutăţile de pe tvblog şi de la blogul meu de pe wordpress. Trimiteri către 3 jocuri aparţinând Facebook. O aplicaţie ce ţine de fanii serialului Firefly /Ce personaj din Firefly aţi putea fi?). Asta este tot! Atunci care este "marele păcat"?
Dar să vedem care este marele scop al Facebook? "We strive to create a global community" (articolul 16 din Declaraţia de Drepturi şi Responsabilităţi - http://www.facebook.com/terms.php?ref=pf ). Să traduc: "Noi, Facebook, promovăm GLOBALISMUL!". Asta include şi persoanlele care impun Noua Ordine Mondială? Se pare că da! Căteva exemple:
http://www.bloombiz.ro/it-c/cenzura-pe-facebook-din-cauza-lui-berlusconi/
"Les Renseignements généraux puis Direction centrale du renseignement intérieur peuvent aussi collecter des informations et compléter leurs fichiers types EDVIGE. C'est une forme de fichage volontaire. Ce qui lui a donné le surnom d'« Edvige Volontaire »." - http://fr.wikipedia.org/wiki/Facebook
În plus, informându-mă asupra regulilor Facebook, am mai dat de nişte chestii interesante. Ştiaţi că TOT CEEA CE PUBLICAŢI, ÎNCĂRCAŢI, PARTAJAŢI pe acest site este considerat drept cedare PERPETUĂ a drepturilor de copy-right?

UPDATE

Mailurile de ultimă oră:


Eu (şi să-mi fie iertată engleza de trei parale):


My Full name is: HOCIUNG (family name) MARIAN  (christian name)
Date of birth: 1th August 1970
And I will NOT send you a photo because I'm NOT a subject of US autorithies.
I'm aRomanian one and only these autorithies can ask me to present a photo
or an ID. And even so only IF it's an accusation against me. In mz oppinion
these requests proved a totalitarian mentality. You can do with US citizens
what you desire. BUT I am a ROMANIAN citiyen who actualz live in Romania and
I'm certanly not intend in your country.
                    Marian Hociung

Ei:

Hi,

We apologize, but the only way we will be able to verify ownership of this account is if you reply to this email with an attachment of scanned, government-issued photo identification confirming your full name and date of birth. If you do not have access to a scanner, a digital image of your photo ID will be accepted as well. Rest assured that we will permanently delete your ID from our servers once we have used it to verify the authenticity of your account.

Additionally, you should make sure to copy and paste all of our previous correspondence into your message when you reply. Once we have received this information, we will reevaluate the status of the account. We apologize for any inconvenience this may cause.

Thanks in advance for understanding this security policy,

Zoe
User Operations Analyst
Facebook
 La care am răspuns:


Once again:
I WILL NOT ACCEPT TO SEND ANY OFFICIAL DOCUMENT!
I'm not a subject of USA government and Iţm am not guilty for
something. When I opened the account I mentioned my full name and my
birth date and it was not an imperative request to upload an image of
me. I made an avatar with your site application. And that was
sufficient at that date. The persons who accuse me with something are
in need to prove the accusation, not I!
In consequence, I will inform all my friends and relatifs about these
abuses of Facebook team.
Să vedem că răspunsuri or să dea!

3 comentarii:

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Ca facebook-ul e o porcarie stiam demult, iar in acest sens mi se pare relevant ultimul alineat din postarea ta. Asupra acestui lucru s-a atras de multe ori atentia, de pilda aici: http://scanteiecatalin.blogspot.com/2010/04/adevarul-despre-facebook.html .
In cazul tau, totusi, cred ca este vorba despre o greseala. Iata de ce. In primul rand, dupa cum se poate citi intr-unul dintre linkurile pe care le-ai dat, facebook a suspendat contul unui adversar al lui Berlusconi, doar atunci cand "atacatorul acestuia s-a bucurat de sprijinul unui numar impresionat de internauti". La blogurile din Romania nu e cazul, foarte multe accesari nu au decat cele mainstream sau cateva dintre cele legate direct de vreo publicatie. In al doilea rand, exista utilizatori care au articole mult mai virulente - si cu argumente concrete, extrase din confruntari indelungate si informatii din surse respectabile - impotriva lui Basescu, iar acelora nu li s-a suspendat contul. Acestea fiind spuse, nu incurajez pe nimeni sa foloseasca facebook. Nu am cont si, deocamdata cel putin, n-am de gand sa-mi fac. Daca o sa am nevoie, voi fi oricum foarte prudent. Si, mergand mai departe, nu incurajez pe nimeni in mod deosebit nici sa se indrepte spre hi5 sau alte platforme de "comunicare". Comunicarea directa, fata catre fata, sau, in orice caz, cea PRIVATA mi se par mult mai personale si mai reale decat toate platformele virtuale.

Donkeypapuas spunea...

@Paul Slayer Grigoriu
Nu pagina UNUI INDIVID ce îl agresase pe Berlusconi fusese suspendată, ci paginile SUSŢINĂTORILOR acestuia.
Dar hai să-ţi dau alte exemple: de ce ar fi mai moral reclama făcută paginii şefului NATO (Rasmunsen, sau cum l-o chema)? Era prezentă pe manşeta dreaptă dedicată reclamelor în machetarea paginilor Facebook! Dar marketingul politic al diverşilor "oameni politici" din PDL prezent tot acolo?
Nu era mai normală ca, înainte de a mi se suspenda contul, să am dreptul la apărare? Pe cei care au o susţinere largă e cam greu să îi suspenzi de-odată. Se începe cu marginalii!

Anonim spunea...

Donkey, sunt de acord cu cele spuse de Paul. Mi-am şters toate conturile de pe aşa-zisele reţele de socializare. O porcărie! Comunicarea directă, normală, nu mijlocită de marii" deştepţi " ai planetei. Referitor la păţania ta: vrei să te lupţi cu cei ce conduc reţeaua mondială de supraveghere? ştii că nu poţi obţine rezultate favorabile, nu?
oricum, eşti un curajos, şi sunt mândru de tine. Poate prin lupta unui singur om împotriva sistemului, se declanşează "bulgărele", se obţin reacţiile şi, cu stopoare, nu se-ntâmplă ceva notabil.Hihihihi! Lasă-i, Donkey, lasă-i! Şterge tot, şi gata!