marți, 9 august 2011

O iniţiativă de lăudat - revista "Gândirea" scanată de BCU Cluj



Câutând una, alta pe Wikipedia - despre Nichifor Crainic, gândirism, colaboratori - am găsit la bibliografie trimiterea către siteul Bibliotecii Centrale Universitare de la Cluj-Napoca. Nu, nu era articolul în româneşte, cum s-ar fi presupus, ci acela redactat în limba engleză. Curios fiind, am intrat repede pe site şi, surpriză!, găsesc acolo scanate cu grijă numere după numere din celebra revistă culturală şi naţionalistă în acelaşi timp, publicaţie care şi-a pus pecetea profund asupra perioadei interbelice. Iar acu, prin grija unor oameni care se străduiesc să readucă la lumină această comoară nu numai îngropată ci şi interzisă decenii întregi, iată că numerele sunt puse gratuit la îndemâna cititorilor. Nu spun că ar lipsi erorile, greşelile. Mai lipsesc şi unele numere pentru a fi colecţia completă. Dar este un început şi să sperăm că nu se vor găsi "binevoitori" care să bage beţe în roate. Există şi o a doua interfaţă mai prietenoasă a siteului - pe care o aflaţi aici. M-am centrat pe colecţia revistei "Gândirea" dar serverul instituţiei culturale găzduieşte şi alte zeci de publicaţii româneşti sau maghiare digitalizate.

PS: pentru cazul în care anumiţi "prieteni" ai românilor ar băga strîmbe şi accesarea ar deveni imposibilă să se ştie că mai există şi alternativa TORRENTS. Adică http://torrents.thepiratebay.org/6591725/Gandirea.6591725.TPB.torrent

Un comentariu:

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Vazut, multumesc de link. In caz ca vrei si cateva exemplare tiparite pentru colectie, se mai gasesc la targul de antichitati de pe Kiseleff, in fiecare sfarsit de saptamana. Eu am luat doua, unul dintre ele chiar cu celebrul editorial "Iisus in tara mea".