marți, 7 aprilie 2015

Premiile Gopo 2015: încă o clandestinitate nebună!

În urmă cu o săptămână, în seara zilei de 30 Martie, s-a desfăşurat o nouă sau A NOUA Gală a Premiilor Gopo. O anunţasem deja prin postări anterioare pe blog. Dar acest lucru nu a fost suficient ca să capăt acreditare la eveniment. Aşa că am mers "la risc" şi, "prin mijloace specifice" (cum ar fi zis băieţii cu ochi albaştri), am reuşit să mă fofilesc şi în acest an.



Nu m-am grăbit să-mi scriu impresiile nici să urc repede imaginile surprinse. De data aceasta agenţiile de presă şi-au făcut treaba şi au publicat în totalitate numele celor premiaţi. Pe de altă parte, cele aproximativ 900 de imagini surprinse m-au pus în postura dificilă de a încerca să identific cât mai multe personalităţi prezente în ele, Nici în momentul de faţă nu am reuşit să dau de capăt acestei corvoade. Mai am destule personaje de dibuit.



După doi ani în care spaţiul gazdă fusese Opera Română, anul acesta era anunţată în acest rol recent remodelata clădire a Teatrului Naţional din Bucureşti. Bon! Parcă şi vedeam şirul de omuleţi desfăşurându-se pe scena Sălii Mari a TNB după ce în prealabil vedetele ar fi păşit pe un covor somptuos ce ar fi unit "căruţa cu paiaţe" cu intrarea în incintă. Neh! De fapt evenimentul s-a produs în Sala Studio din simplu motiv că clădirea a fost finalizată numai în scripte iar panglica a fost tăiată doar din motive electorale dragi lui dom' Ponta.



Aşa că a trebuit să mă mulţumesc să îmi arunc ochii asupra unui locşor destul de ingrat de la intrarea în teatru, un "covor roşu" cu o întindere ce nu cred să fi depăşit 10 metri. Başca pericolul ploii ce pândea (din fericire, doar o ameninţare cu câteva picături) dar în faţa căreia oaspeţii ar fi fost expuşi în lipsa unei copertine.



Şi încă ceva. Fiind a treia ediţie la care sunt martor ocular nu pot să nu remarc "sfiala" pe care o avem în a promova ceea ce se cheamă "star sistemul" manifestat prin spectacolul pe care îl oferă mulţimile dornice de a vedea cutare sau cutare actor sau actriţă, cutare sau cutare celebritate Esenţa "covorului roşu" tocmai aceasta este: strigătele fanilor, zecile de fotografi, camere de televiziune care intervievează. Iar acest lucru se traduce prin SPAŢIU GENEROS pentru: 1. public; 2. fotografi; 3. echipe de televiziune.  Iar publicul trebuie momit, ceea ce înseamnă PUBLICITATE, VEDETE şi, de ce nu?, STARURI INTERNAŢIONALE invitate în acest scop.





Nu am stat mult afarăci mi-am găit un loc'şor în foaier, pe lângă panoul oficial. În postările viitoare vor prezenta instantanee surprinse acolo. Ce remarcă ţin să fac încă de acum? Ca vedetele şi starletele trustului Pro au fost înlocuite cu vedetele şi starletele TVR. Aşa mi-a lăsat impresia. Apoi, când anunţurile vesteau din ce în ce maialarmant că se apropia începutul Galei, mi-am găsit loc şi în sală. Acolo unde cam o cincime din locuri au rămas libere. Şi asta în timp ce mie cei de la "PR" îmi refuzaseră cererea pe motiv că "au avut un număr mare de formulare primite".





Şi a început spectacolul decernarea premiilor. A trebuit să şterg cuvântul "spectacol". Nu a existat nici un moment muzical, nici o clipă de divertisment, nu s-a încercat în nici un fel ca să existe şi aici acele discursuri ironice sau amuzante pe care le folosesc prezentatorii la Oscaruri, la Globuri, la Emmy... Un calup de distincţii nici măcar nu a fost transmis, ci respectivele premii au fost decernate în mod rapid până la începerea transmisiei în direct. Aşa se face că s-a sărit în transmisia de pe TVR2 peste premiile acordate pentru cel mai bun film european, cea mai bună muzică originală, cel mai bun machiaj şi coafură, cel mai bun scurt metraj documentar şi peste remiul RSC. În viitoarea postare voi prezenta o "foto"-listă a celor distinşi pe scena TNB. Mă rog, atâţia câţi au fost prezenţi.



Prestaţia celor doi prezentatori a fost diferită. Diana Cavallioti mult mai "în vână"; Paul Ipate - cam marcat în schimb, poate de aici şi bâlbele. Pe TVR+ se găseşte, cred, înregistrarea Galei. Au acolo am revăzut-o a doua zi. Dar s-a găsit cineva să urce şi pe Dailymotion o înregistrare în HD. Durează două ore fără un pic:


Premiile Gopo [2015] de f100003099726203

Apoi, după final, a urmat în foaier momentul cockteilurileo, cu un pahar de ceva, cu o gustărică de altceva, cu o discuţie, cu o felicitare... Şi, târziu în noapte, un after party în Club Control. 





Niciun comentariu: