joi, 21 noiembrie 2013

S-a deschis Târgul de Carte Gaudeamus 2013

Am trecut şi eu din prima zi pe-acolo. Pe înserate, însă. Foarte pe-nserate. Mai curând ca să-mi fac o idee pentru zilele ce vor veni. Pentru că de data asta mi-am făcut abonament pentru toată perioada. 10 lei, pentru doritori.

Mi se pare naşpa că nu poţi afla cu certitudine desfăşurătorul lansărilor şi manifestărilor până la final. Foaia pe care o poţi culege la intrare se ocupă doar cu ceea ce urmează a se întâmpla în ziua respectivă.

Am avut bucuria în schimb de a reîntâlni standul Editurii Fundaţiei Anastasia, dispărută de ceva vreme atât de la Gaudeamus, cât şi de la Bookfest. Mi-am exprimat surpriza plăcută de a revedea "Anastasia" din nou şi  maestrul Sorin Dumitrescu mi-a replicat că a făcut acest efort - inclusiv financiar - ca un omagiu: "Pentru că s-au împlinit 30 de ani de la despărţirea de Nichita şi 10 de la cea a părintelui Galeriu". Sâmbătă, 23 Noiembrie, are lansare de carte. La 12, şi nu la 13, cum apare în program. Iar dacă doriţi să schimbaţi câteva vorbe, să luaţi un autograf, îl puteţi găsi la standul situat pe nivelul cel mai de sus (7.70 - bulevardul Studia).

O altă bucurie mi-a venit de la standul celor de la Adevărul când mi s-a spus că sâmbătă se lansează cel de-al doilea volum despre "Viaţa lui Ceauşescu", scris sub coordonarea Laviniei Betea. Va fi prezent şi Ştefan Andrei, care i-a ajutat pe cei de la "Adevărul" în demersul istoriografic pe care şi l-au asumat, mi-a declarat Grigore Cartianu. Tot Lavinia Betea îşi va lansa vineri un alt volum. Nu ştiu despre ce carte e vorba şi la ce editură dar voi afla. Asta pentru că vreau să fac rost de nişte autografe pe cărţile pe care le posed deja. Deci, de data asta voi merge eu cu cărţile după mine la Târg şi mai puţin să le cumpăr de acolo.

Vineri - din motive ce ţin de marketing - miroase şi a reduceri masive. "Black friday"! Să vedem dacă va fi aşa. Cei care au copii ar putea profita şi să-şi facă rost acum de materialele şcolare ce se cer de la profesori şi învăţători.









Niciun comentariu: