marți, 24 iulie 2012

Cristian Tudor Popescu: Votez DA, ca să aibă cu ce se şterge Băsescu

Editorialul lui Cristian Tudor Popescu publicat pe Gândul.info

Uneori se întâmplă să fiu un imbecil romantic. Tinerii mei colegi mi-au spus că T. Băsescu o să vrea să se întoarcă la Cotroceni prin orice mijloace. Nu, am zis eu, nu se poate, e un om mândru, cu 7-8 milioane de voturi împotriva lui şi cu câteva sute de mii, un milion pentru, nu va accepta asta, el, politicianul poporului. De fapt, poate că, subconştient, îmi venea greu să accept că am stat la masă şi am încercat să vorbesc omeneşte cu această cutră vopsită.

Zile în sir, T. Băsescu a refuzat să rostească expresia lovitură de stat,  spre deosebire de strigacii PDL. Chiar a precizat că un şef de stat nu se poate juca cu astfel de cuvinte.  Acum, vorbeşte din 5 în 5 minute de lovitura de stat pe care o s-o dea poporul român votând.

Sâmbătă, T. Băsescu îndemna oamenii să meargă la vot să dea replica cuvenită plagiatorului Ponta şi „paiaţei” Antonescu. Bravo lui, mi-am spus. Nici 48 de ore mai târziu, spune că se gândeşte la boicotarea totală a referendumului, el să nu voteze, PDL să nu-şi trimită reprezentanţi în comisiile electorale.

Înainte de pronunţarea Curţii Constituţionale în legătură cu intervalul orar 7-23 pentru referendum, T. Băsescu declară, depăşindu-l pe CV Tudor, care măcar aştepta rezultatul alegerilor ca să zbiere că a fost furat, că referendumul va să fie fraudat. Curajosul, bătăiosul, eroul T. Băsescu refuză lupta, concurându-şi adversarii doar în materie de compromitere a României în ochii Europei.

Că USL a forţat legea, Constituţia, timpul pentru a-l trimite în faţa poporului, da, e adevărat. Dar singura soluţie pentru a rezolva democratic derapajul nedemocratic este sancţionarea  prin vot popular a „loviturii de stat” invocate de  T. Băsescu şi PDL.  Care, dacă au îndoieli în legătură cu corectitudinea referendumului, pot să ceară observatori europeni, dar nu să nege actul alegerii naţionale înainte ca el să se producă.

Dacă pierdea cinstit, T. Băsescu îşi valida propria legendă, aceea că este sacrificat în urma măsurilor dure, dar necesare, luate în 2010.  „Ştiu că românii sunt supăraţi pe mine” spunea tot Băsescu – prin boicotarea referendumului el hăhăie sardonic la supărarea românilor, folosindu-se de ieşirea de incendiu pe care i-a oferit-o Curtea Constituţională.

Preşedintele  Masăverde, asta vrea să fie Băsescu. Zice că n-o să uite toată viaţa că i-am spus că nu ştie să înoate. Da, domnule Băsescu, înotaţi mai bine decât scriu eu, dar luaţi-o pe asta spre ţinere de minte: sunteţi un laş, un clănţău uriaş, un şarlatan de care poporul român îşi va aduce aminte ca de o boală ruşinoasă a istoriei sale.

Până acum, n-am vrut să fac nici măcar predicţii cu privire la rezultatul referendumului.  Am spus că voi refuza să votez dacă Parlamentul nu acceptă decizia CCR privind cvorumul de 50% plus 1. Dar dacă preşedintele Băsescu nu vine la vot, dacă înţelege să-şi dispreţuiască poporul,  punându-l pe acelaşi plan cu paiaţele parlamentare PDL,  ţinute în bănci ca să nu voteze, atunci voi vota DA pentru demiterea lui T. Băsescu. Vreau să fiu alături de milioanele de români al căror vot T. Băsescu vrea să-l facă hârtie igienică.

Niciun comentariu: