luni, 5 iulie 2021

TVR și Eurovision

Emisiune despre Eurovision la TVR, anunțată de câteva zile, moderată de Marina Almășan. Începe, se anunță și un număr de telefon disponibil telespectatorilor și îmi zic să încerc și eu. Să vezi potriveală, nu sună ocupat ci vocea unui tinerel mă anunță că,dacă aștept, ... în câteva minute intru în direct! În timp ce stau cu mobilul în așteptare, din difuzor aud murmure,schimburi de replici, zumzetul de activitate febrilă:
"... Păi era vorba să dăm un apel în direct" (vocea tinerelului. "Mai întâi preluăm mesajul lui cutărescu" (vocea Luminiței Dumitrescu, presupun).
Totul se finalizează cu un mesaj al aceluiaș tânăr care îmi spune că voi fi reapelat pentru a transmite mesajul în partea a doua. Nu am mai fost contactat dar măcar dacă mi-ar fi notat ceea ce doream să le transmit celor din studio. Și anume:
- Să facă un test, mai ales cei ce afirmă că Eurovision mai este un Festival al cântecului, și să fredoneze două măsuri din "melodia" câștigătoare a Austriei, adică a bărbatului cu barbă și rochie.
- Dacă n-ar fi mai adecvată imitarea modului în care Italia își alege reprezentanții pentru Eurovision. O piesă aleasă prin selectare la sânge la Sanremo, cu jurizare de la specialiști, dar și ziariști,orchestră și, mai ales, public. E drept că Sanremo a devenit o instituție NA-ȚIO-NA-LĂ. Ca o paranteză, Liana Stanciu nu avea habar că Italia s boicotat ani în șir Eurovisionul pe motiv de vot geopolitic și aranjamente în culise.
- O altă întrebare mi-a apărut pe măsura derulării emisiunii. Cine a decis colaborarea cu Global Media și ce criterii au stat la baza acordului. Nu cumva Global Media a preluat profiturile iar TVR facturile? De fapt despre bugetul pus la dispiziție de TVR pentru participarea la Eurovision nu s-a vorbit deloc.
Dar ce am mai aflat între altele? Din gura lui Mugurel Vrabete a ieșit o păsărică! Laura Bretan a fost dezavantajată în mod voit de către juriul din care făcea parte și domnul Vrabete pe motiv de CORECTITUDINE POLITICĂ! Adică pentru susținerea familiei de către cântăreața în chestiune.

Niciun comentariu: