joi, 4 septembrie 2014

Ziua Limbii Române la Ateneul Român

Dacă nu ştiţi, pe 31 August se sărbătoreşte de doi ani încoace - preluând o tradiţie venită de peste Prut - Ziua Limbii Române. În Bucureşti au fost organizate, din ceea ce ştiu eu, manifestări la Muzeul Ţăranului Român, în Parcul Titan şi la Ateneul Român. Eu am fost prezent la acest din urmă locaş de cultură unde UNIMIR (Unitunea Muzicienilor Interpreţi din România) a marcat momentul. Din păcate, în lipsa unei publicităţi mediatice prealabile, prezenţa publicului a fost destul de modestă.

Programul, deşi scurt, a fost agreabil şi a cuprins scurte momente de poezie şi muzică, acompaniate de agreabila prezenţă a actriţei Alexandra Velniciuc în rol de amfitrion. Dar şi de "inginer de sunet" neprevăzut, după cum veţi vedea într-o postare viitoare.

Iarăşi trebuie să spun un "din păcate", pentru că a lipsit compozitorul Eugen Doga, din cauza unui program necorelat cu ceea ce se petrecea în Parcul Titan. Dar ne-am bucurat de prezenţele artistice ale lui Ştefan Velniciuc, Fang Shuang, Andreiana Roşca, Radu Cârneci, Mihaela Mitrofan, Smaranda Ilea, Eusebiu Ştefănescu, Adina Cocargeanu şi rapsodul Ion Creţeanu.

În postări ulterioare voi prezenta şi înegistrările făcute la respectivul eveniment. Deocamdată, doar cuvântul de final al lui Mihai Miltiade Nenoiu.

PS: în aceeaşi seară întâmplarea a făcut ca, rătăcind prin Centrul Vechi, să mă lovesc de un alt spectacol ce se lipea extraordinar de semnificaţia zilei: concertul formaţiei "LieCiocârlie".












Niciun comentariu: