joi, 5 iunie 2014

Bookfest, ziua a treia (30 Mai 2014): ce am bifat, ce am ratat

De fapt, la ceea ce am reuşit să fiu de faţă aţi putut vedea din postările anterioare. Destul de multe, aş putea spune. "Dar se putea şi mai bine", după cum spunea răposatul Ceaşcă!

Aş fi putut, dacă aş fi fost mai puţin leneş şi m-aş fi sculat mai devreme, să-l văd pe Ioan Gyuri Pascu prezentând poveşti. Ori să fiu de faţă la lansarea "Introducerii în studiul vieţii şi operei lui Grigore Palama" de John Meyendorff.

La alte evenimente nu aş fi avut cum să particip dat fiind desfăşurarea concomitentă cu acelea la care am fost prezent, cum a fost cazul lansăriivolumelor lui Vasile Andru ("Pustia se lumeşte" şi "Amintiri din hristosferă") - autor pe care-l voi "rata" şi a doua zi - , ori cazul mesei rotunde de la standul Institutului francez (unde era prezent Sorj Chalandon) sau prezenţa SCRIITORULUI Mircea Diaconu în colţul deestinat lansărilor de la Editura Polirom.

În fine, la altele am prins frânturi, asta şi cauzat de lipsa unei anunţări prealabile a celor ce urmau să se întâmple de-a lungul perioadei târgului în cuprinsul respectivului stand (cazul Editurii Adevărul, unde doar din întâmplare m-am nimerit pe 30 mai la prezentarea unei noi ediţii din cartea dedicată teleastului Tudor Vornicu - şi găsiţi mai jos doar ce am reuşit să capturez spre sfârşit, spiciul domnului Tudor Caranfil).



Dar am smuls, pe ici-colo, instantanee foto. Cu unele, poate, am ilustrat trecutele postări. Altele sunt inedite. La câteva dintre ele am îndrăznit să adaug nişte legende mai fanteziste. Aşa, ca să mai şi zâmbim!

Ovidiu Enculescu: "Domnu' Maior, să fie clar! De data asta eu vă instalez microfoane."

Ioan Mircea Paşcu: "Pfii, ce chipeş mai eram în urmă cu zece ani!"

George Crsitian Maior: "Şi acum să trecem la lecţia de menuet."


Irina-Margareta Nistor, Tudor Caranfil şi Annie Muscă

Dumitru Prunariu, Annie Muscă şi Tudor Caranfil

Dumitru Prunariu, Annie Muscă, Irina-Margareta Nistor şi Tudor Caranfil

Grigore Cartianu luând lecţii de revoluţie mistico-yoggino-isishasto-budistă de la Vasile Andru


Horia Nestorescu-Bălceşti: "Nu-mi place! Se petrec nişte lucruri oculte la standul meu."

Georgeta Dimisianu către Luca Niculescu: "Nu-ţi mai face sânge rău. I se întâmplă fiecăruia să i se taie maioneza."



Emil Brumaru


Ion M. Ioniţă: "Domnule general Degeratu, cu tot respectul, dar eu îmi bag ceva în Putin ăsta."

Dan C. Mihăilescu: "Vai! Şi când lu-lu-lupul a mâncat-o pe Scufi-f-fţa Roşia, m-am emo-mo-ţionat cu t-t-totul."


Volodea Tismăneanu: Când mă gândesc că mai are de citit încă 200 de pagini din Raport..."

Mircea Diaconu către Tudor Octavian: "Şmechere, deja vrei să-mi dai plocon."


"Nu am mai avut loc în portbagaj!"

"We will, we will rock you!"

Mirela Zivari: "Rock din acesta îmi cânta şi mami când eram bebe."

Tudor Octavian: "Frateee, ţi-am dat autografu' doar pentru că mi-ai luat bilete la următorul concert de trash metal."

"Domnule elev Patapievici, colţul unde trebuie să stai este în partea aceea!"

"Bei, fraierilor, cu maşini ca astea se agaţă gagicile!"




Un comentariu:

Anonim spunea...

Ţi-ai făcut treaba, datoria, pasiunea aşa cum trebuie, cu prisosinţă, şi chiar nu le poţi cuprinde pe toate, deodată, laolaltă. Felicitări, dle Donkey, pt. efortul depus de a reliefa, afişa, comenta sau pur şi simplu înfăţişa lucrurile, evenimentele aşa cum sunt ele, cu bune şi rele, cu evocări simple sau complexe, cu avizaţi - iar aici menţionez pe cei de frunte, actuali sau foşti, cu notorietate maximă sau în devenire - sau neavizaţi, gură cască sau chibiţi, agenţi văzuţi sau cu mantie invizibilă etc. Cât despre lecţia pamfletară: se potrivesc de minune cu personagiile şi momentele lor de desfăşurare, artistice sau de laudaţio. Denotă şi un simţ al umorului de top, rafinat. Bravo! Cu respect, Pensionaru'